22 setembro 2007

Too cool for school.



Afinal it DOES work INSIDE !

Já falámos aqui da 'questão' de Guantanamo, tortura, EUA, etc. etc..

E também vimos vídeos recentes de como o taser está a ser usado nos EUA [em universidades! e provavelmente em breve em Portugal, numa polícia perto de si].

Os vídeos divulgados sugerem algo muito claro: que o taser é uma excelente arma de tortura [sendo que os choques eléctricos já não são novidade para ninguém nesse campo, e 'taser' um nome cool para uma coisa nada cool...].

Não deixa de ser simpático, pagar impostos canalizados para adquirir armas utilizadas contra os contribuintes, porque os estudantes universitários em causa, em particular o caso mais divulgado, não ofendeu nenhuma lei, apenas usou o seu direito de livre expressão num debate universitário, e outro não tinha ID consigo -- coisa bem comum no Reino Unido, aliado dos EUA. Aliás é interessante ver que as acusações que seguem contra estas vítimas de taser são obstrução à actividade da polícia no exercício da actividade policial, mas sendo que a actividade policial tem de ser justificada pela suspeita da prática de um crime qualquer, esse é que já não existe. O que significa, obviamente, falta de proporcionalidade / excesso / abuso de autoridade, típico de regimes políticos bárbaros.




Parece-me menos desumano levar com um tiro e morrer do que ser vítima de um taser. Ou, descodificando, choques eléctricos aplicados pela polícia. Sobretudo como num dos vídeos divulgados, onde se dizem pérolas como 'stand up or you'll get tased again'.

Puro terrorismo de Estado.

È mais 'stand up against it, or you'll get tased too'!

Há, até, que actualizar a música de Chaka Demus & Pliers:

Hoh-oh, Hey-eah-eah, Huh, Hoh darli-in', Mmm-mmm-mmm-mmm
She's floating like a butterfly, so char-arming, mmm-mmm-mmm (baby girl)
She recognise the man in me-ee-ee (number one in de world)
There's something in her eyes like a spell getting me hypnotized
Ooh Lor-ord, she give me one smile, two smile, three smile
She got me going wild (worth more than diamonds and pearls)
So baby-y, don't change your sty-yle (sweet honey) oh no no love

Tase me tase me tase me tase me baby (yeah-eah) 'til I lose contro-ol
Tase me with your lovin' 'til I lose control, Take all my body and soul, Hoh girl, mmm


Woman your love is like burnin' fire in a me soul , Woman, tase me 'til me lose control
Woman your love is like burnin' fire in me soul, Woman, tase me 'til me lose control

Me ball tase me, and tickle up me fancy
Right 'round the clock until me reach climax
And when me reach, me will tell you de stop
We a aim fe de the sky, and we na turn back, brrrrpppp

Suddenly I think I find the love that I was searchin' for, huh, mmm-mmm
Holding confidence that will never never fail
Hearing angel voices, singing love prevail
Ooh darli-in' ooh, eh come closer to me-ee and me ball out
When me sing I'll come



Tase me tase me tase me tase me baby (yeah-eah) 'til I lose contro-ol
Tase me with your lovin' 'til I lose control
Take all my body and soul, Hoh girl, huh

Tase me tase me, tase me tase me baby (yeah-eah) 'til I lose contro-ol
Tase me with your lovin' 'til I lose contro-ol
Take all my body and soul, Hoh girl, you know me know


I will never forget the first time we kiss, it's like striking gold, catchin' a big fish
Yes, you are on top of my romance list, second to none, you defeat the favourite

Woman your love is like burnin' fire in a me soul , Woman, tase me 'til me lose control
Woman your love is like burnin' fire in me soul, Woman, tase me 'til me lose control

And even if my mind should resist, huh, huh
Hoh-oh-oh, yeah-eah-eah

Tase me tase me tase me tase me baby (yeah-eah) 'til I lose contro-ol
Tase me with your lovin' 'til I lose control
Take all my body and soul, hoh girl, huh

Tase me tase me tase me tase me baby (yeah-eah) 'til I lose contro-ol
Tase me with your lovin' 'til I lose contro-ol
Take all my body and soul (fade)


E é mesmo 'fade'...

Marcadores: , , , , , , , ,